Re: Dos 6.22 i [?UNKNOWN-8BIT?] konwencjonalna

Autor: Mariusz Artur Borkowski (M.Borkowski_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 19:58:29 MET DST

> Swiete slowa :)
> Ale zanim wymienisz MSDOSa na Novell DOSa czy RDDOSa sprobuj jeszcze
> rozdzielic dos=umb, high na dwie linijki, tzn.
> dos=umb
> dos=high
> RAM po emm386 mozesz, o ile dobrze pamietam, sobie podarowac.
>
> Marek Wojciechowski

Aby zaladowac drivery/TSR-y do pamieci UMB za pomoca
devicehigh/loadhigh niezbedne jest wpisanie do config.sys
device=emm386.exe ram <- zapewnia EMS oraz UMB, lub:
device=emm386.exe noems <- zapewnia tylko UMB.
Program emm386.exe bez zadnych parametrow emuluje tylko
pamiec EMS !
Natomiast dos=high,umb moze byc w jednej linii.
Jesli chodzi o DOS-y inne niz MS-DOS to polecam
IBM PC DOS 7.0, zajmuje on odrobine mniej pamieci nie
MS-DOS 6.xx i nie ma zadnych problemow z kompatybilnoscia
(w przeciwienstwie do DR/Novell/Open-DOS-a czy PTS-DOS-a).

--
                                           Mariusz Borkowski
                              mailto:mborkows_at_elka.pw.edu.pl