Re: pytanko o Mhz

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Wed 06 May 1998 - 11:30:19 MET DST

Mateusz wrote:

> Cześć, mam kilka pytań odnośnie płyty głównej(INTEL i430TX)
> Czy słyszał ktoś o procesorach pracujących na magistrali 75Mhz?

Cyrix/IBM 6x86-PR200+ nominalnie chodzi na 150MHz= 2x 75MHZ.

> Czy istnieje możliwość zwiększenia max. mnożnika zegara przez jakiś upgrade?
> W instrukcji mojej płyty JP mnożnika składa się z A i B (max.3.0x),
> natomiast
> na płycie jest A B C, (C nie ma zaślepki), po co C skoro ani słowa o nim nie
> ma
> w instrukcji?

Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jesli o to, ze Twoj procesor nie akceptuje mnoznika
wyzszego niz np. 2.5x, to nic sie nie da zrobic (oprocz wymiany procesora).
Jesli chodzi Ci o brak mnoznika 3.5x na plycie, to zaden problem. Ustawienia sa
takie jak dla 1.5x (P-233 interpretuje ustawienia 1.5x jako 3.5x).

Jumper C (jesli A i B sluza do ustawiania mnoznika) dotyczy pewnie linii BF2
procesora. Jest ona zarezerwowana i nie wplywa na mnoznik. Ma byc podobno
uzywana przez AMD K6 3D i 3D+ (do ustawiania mnoznika wlasnie).

> Za odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam
> Mateusz Apolinarski
> m77_at_pertus.com.pl

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |