Re: mam klopot z twardzielem

Autor: Jerzy Slominski (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Mon 04 May 1998 - 15:27:31 MET DST

tomson wrote:

> Mam problem z moim HD, ma on 1,2 Gb pojemnosci, jednak po ostatnim
> formatowaniu moj komputer rozpoznaje tylko 119 Mb
> Gdyby ktos byl tak laskaw i napisal mi co zrobic to bylbym wdzieczny
>
> tomson_at_kki.net.

Palec mi sie omsknal, wiec jeszcze dodam, ze moze byl sformatowany bez
LBA. Sprawdz, jak rozpoznaje go BIOS (Sekcja Autodetect Hard Disk w
AWARD-ach, cos podobnego jest i w innych plytach > 386DX.
Jesli plyta jest stara i zle go rozpoznaje (np nie ma opcji LBA), to
musisz zdobyc odpowiedni program do zainstalowania go (Disk Manager
Ontarcka lub EzDisk - szukaj odp. wersji na stronie producenta dysku).
Najlepiej poradz sie bardziej doswiadczonego kolegi, to poradzi Ci co
zrobic dokladniej. Mnie wyglada na to, ze po sformatowaniu widzisz tylko
1200-512-512 MB, czyli masz stara plyte 486 (lub 386), albo wylaczyles w
BIOS LBA (mozliwe ustawienia typu dysku to Normal, Large i LBA, do
dyskow wiekszych niz 512MB trzeba stosowac Large lub LBA, przy czym
przyjelo sie wlasnie LBA jako standard). Jesli plyta jest tak stara, ze
nie rozpoznaje "sama z siebie" dyskow > 512MB, to pozostaja nakladki
typu Disk Manager, lub (chyba mniej konfliktowy) EzDisk (czy EzDrive?).
Powinny byc, jak pisalem, na stronie producenta dysku.