Re: Pytanie o płytę

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 03 May 1998 - 16:49:46 MET DST

Dnia Sat, 2 May 1998 23:34:05 +0200, BeciaK napisał(a):

>Mam dwa pytania dotyczące mojej płyty głównej:
>po pierwsze:
>Co to jest FAN, mam dwa "connectory" z 3 pinami?

FAN connector'y to po prostu gniazdka do podłączenia wentylatorów, np z procka,
zasilacza, itp. Sprawdź w instrukcji czy wszystkie piny są wykorzystane. Np w
Abicie PX5 były wykorzystane dwa piny - wtedy możesz podłączyć w to miejsce
dowolny wentylator. W płytach posiadających architekturę EISCA (np Abit TX5)
wykorzystane trzy piny - tu potrzebne są specjalne wentylatorki. Po podłączeniu
takiego wentylatorka uzyskasz regulację prędkości obrotowej wentylatorka w
zależności od temperatury procka. (w takich płytach da się podłączyć też
normalne wentylatorki ale oczywiście nie uzyskasz regulacji prędkości obrotowej
wentylatorka)

>po drugie:
>Jest to płyta ATX, mam obudowę green i w miejscu gdzie podłączam wszystkie
>przyciski mam take podpisy SMI SW, SMI LED (pytanie: co to jest SMI?)oraz
>PS-ON( co to jest PS-ON?).

SMI SW - podłączasz do przycisku, który będzie "usypiał" komputer
SMI LED - podłączasz do diodki, która będzie sygnalizowała stan "uśpienia"
komputera
PS-ON - nie wiem :-( (na pewno nie jest opisane w instrukcji ??? )

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski
siwus_at_priv.onet.pl