Re: Czy warto wymienic TEAC 32 atapi na 32 scsi ?????

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 20:23:07 MET DST

Hej

Marcin Hryc wrote:

> Mam pytanie jaka jest roznica w pracy pomiedzy TEAC scsi a atapi ????
Taka jak miedzy SCSI i IDE ;-)
... ze wszystkimi konsekwencjami

> Czy warto wymienic a jesli tak to dlaczego ?????????
Patrz na koncu

> Czy bedzie prwidlowo chodzil z kontrolerem NCR810 pez biosu ?????
Teoretycznie powinno, ale zawsze lepiej sprawdzic organoleptycznie...

Ja mam Teaca 16x na SCSI i sprawdzalem 5 kontrolerów :
== NCR 810 (stary dzik) z biosem - OK, ale kontroler nie byl mój :-(
== Tekram, chyba 310U (NCR 860 lub 810A) bez biosu - losowo widzial lub
nie widzial Teaca, prawdopodobnie dlatego, ze na plycie byl bios do
prawdziwego 810 (nie Ultra), a nie chcialo mi sie szukac flasha do plyty
== Tekram 390 (Chipset AMD) - po restarcie przestawal widziec Teaca
(gdyby byl tez dysk twardy SCSI prawdopodobnie by chodzil), po
wlaczeniu i wylaczeniu znowu widzial :-P
== Adaptec 1522 (przedpotopowy, rok produkcji chyba 1989, z biosem) -
zero problemów, ale przenioslem go do drugiej maszyny, tez
przedpotopowej, gdzie obsluguje zipa SCSI i ostatecznie kupilem ...
== Buslogica KT930 Ultra (PCI) - ruszyl od kopa i w przyplywie gotówki
kupuje do niego nastepnego Teaca, tym razem 32 :-) a potem jeszcze jeden
i jeszcze cos (no, to sa wlasnie zalety SCSI)
== U kumpli chodzi na Adapteku 2940

> No i oczywiscie czy jest sens takiej wymiany w sumie trzeba znaczna ilosc
> kasy doplacic :(((((((
Oj trzeba :-(
Mnie de facto ten Teac kosztowal ponad 10 baniek, bo musialem kupic tez
kontroler SCSI ... ale teraz mam dobry kontroler :-)

> Czekam na odpowiedz zwaszcza interesuje mnie co zyskam wymieniajac atapi
> na scsi ???????
Sens wymiany zalezy od tego, co robisz ...
W wiekszosci wypadków nie ma ...
Przypadki nietypowe to na przyklad high-end workstation, serwer,
nagrywarka i, nie uwierzysz, profesonalne stanowisko pracy tlumacza,
któremu 2 CD nie starczaja (rezydentne slowniki itp.) ...

> Czy bedzie cos szybciej ???
Pewnie odrobine
Mysle, ze nie odczujesz (choc nie wiem, co robisz)

SCSI nie polega na tym, ze jest _DUUUZO_ szybciej tylko ze trudno je
zatkac w srodowisku wielozadaniowym i wielodostepnym.
Bedac upartynm, ostatecznie to jednak sprowadza sie szybkosci, gdy
naprawde duzo rzeczy dobiera sie do urzadzen jednoczesnie, ale takie
zastosowania to naprawde margines ...

> Mniejszy czas dostepu ????
Raczej nie ... choc SCSI ma 512kB cache, a ATAPI tylko 128 i to moze cos
dac na random access, ale :
primo : nie chcialo mi sie mierzyc
secundo : i tak nie mialbym z czym porównac

Zdrówkot
GG

--
Grzegorz GRYC