zlacza SCSI?

Autor: Michał R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 10:47:28 MET DST

hej,

kupiłem niedawno płytkę ASUS-P2L97S, ze złączem SCSI. Fajna, owszem, ale
powstały problemy. Pierwszy raz mam styczność ze SCSI. Stąd też 2 prośby:
1. Czy ktoś może mi polecić jakieś strony na ten temat?
2. Jakie złącza są teraz najpopularniejsze?

na płycie mam 2: jedno wygląda jak złącze EIDE, tyle że jest szersze,
rozumiem, że służy do podłączenia dysków. Drugie jest wąziutkie, z tego co
zrozumiałem, to jest to Wide. Ha! i tu są schody, bo kupiłem też skaner
Mustek Paragon SP 12000, który ma owszem, podobne złącze, ale krótsze.
Powiedziano mi, że jedno jest 2 a drugie 3 (to szersze). Wymaga to sterty
złączek, kabli dodatkowych itp, które są cholernie drogie...

Swoją drogą, jeżeli na płycie są dwa złącza, terminowana jest płyta, a
wszystko się łączy szeregowo, to nie rozumiem, jak to działa... Szczególnie,
że SCSI powinno być terminowane z 2 stron. Kartę SCSI która była wraz ze
skanerem wmontowałem do starego komputera (486), podłączyłem, działa. Tyle,
że skanera nie terminowałem. To ja nie rozumiem, dlaczego działa? :((((

--
misiek
***  IRC: nathan  ICQ UIN: 3620591          | Michal R. Hoffmann ***