Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 15:08:47 MET DST

Dnia 29 Apr 1998 08:26:56 GMT, Grzegorz Szysz/lo <znik_at_wbc.lublin.pl>
napisał:

>Jesli juz, proponuje ci wersje nie PCI, lecz AGP . tyle ze prawdopodobnie
>bedziesz musial zmienic jeszcze plyte procesor, i prawdopodobnie pamiec.
AGP nie pomaga zbyt wiele, ok. 10% (różne testy mówią różne rzeczy :()

>to zalezy od konfiguracji. na stronie www.quake.org.pl sa testy
>porownawcze RIVA128 na AGP, i voodoo2 , a takze wielu innych, w testach 3d.
>nie wiem czy warto bys kupowal obydwie karty jednoczesnie, chociaz
>na riva uzyskasz lepszy obraz.
na rivie uzyskasz gorszy obraz!

>by voodoo2 w takiej konfiguracji wogole zadzialalo, musisz
>wylaczyc obsluge 3d w riva, by moglo wskoczyc voodoo2. jak to
>zrobic, nie wiem. prawdopodobnie sie da.
oczywiscie, ze sie da. Niczego nie trzeba wylaczac. Masz po prostu
wybór 3D z rivy albo z 3dfxa.

>wg. mnie bez sensu :) zamiast riva128 w wersji podstawowej i voodoo2,
>wolalbym kupic sama riva lecz na AGP, lecz w pelnej wersji
>z grabberem video. 640x480 w quake spokojnie wystarcza.
>w 640x400 (nie 480), bardzo plynnie sie gra na zwyklym pentium mmx 200,
>podrasowanym do 250 (zegar szyny z 66 na 83, karta typu ET6000 pamiec 120ns
>a nie 100ns). oczywiscie nie bedzie ani kolorowych swiatel, ani
>rozmywania tla, cieni i innych bajerow.
czyli masz chyba na mysli wersje nieakcelerowana?
Czlowiek, do Rivy sa drivery OpenGL, co prawda beta, ale dzialaja.
Riva ma troche gorsza jakosc obrazu od voodoo, ale to glownie dlatego,
ze sprzetowe efekty 3D maja tzw. 'tricky implementation'. Zas podstawy
typu filtrowanie tekstur (bilinear, trilinear w tej chwili nie
pamietam), mip-mapping (per-polygon; per-pixel na Rivie nie ma),
colored lightning - oczywiscie, ze sa! Mam wrazenie Grzesiu, ze nie
bardzo wiesz, o czym piszesz ;)

Co do sensownosci tego rozwiazania, rzeczywiscie, chyba nie warto
kupowac obu kart; Albo sama Riva, albo cos tanszego do 2D (matrox
G100, Mystique; Tseng ET6000, choc chyba nie ma wersji AGP - ale to
zasadniczo nie przeszkadza; S3 ViRGE GX2 AGP) + Voodoo2.

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/