Re: CD ROM

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 13:04:39 MET DST

Irys wrote:

> Moze mi ktos powiedziec - w miare mozliwosci - jaki mechaniczny element w
> cdromie moze ni z tad ni z owad rysowac plytki? Ostatnio mu odwalilo i
> robi mi z plyt cd plyty analogowe - od razu zaznaczam, ze nie jest to
> uklad potyczny, bo rysy ciagle pojawiaja sie tylko na obrzezu plyty.
>
> Irys

Zdarzylo mi sie cos takiego ze zwyklym playerem CD audio.

Problem polegal na tym, ze jak naciskales przycisk wyjecia plyty gdy plyta sie
krecila (czego z zewnatrz nie widac - w tym playerze wyjsciem bylo najpierw
nacisnac 'stop' i chwile zaczekac, w odtwarzaczu CD nie masz takiej kontroli i
nie widzisz czy plyta sie kreci) to kompakt kladl plytke na tacke zanim ja
wyhamowal. Czyli ladowala na tacce gdy sie jeszcze krecila. Powodowalo to
wlasnie koliste rysy na obrzezu plyty.
Jest to wada sprzetu i powinienes go reklamowac.

Wyjsciem (pewnym) jest oklejenie brzegu tacki (tam gdzie plyta sie z nia styka
jak na niej lezy) miekka tasma klejaca.

Pozdrowienia

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |