Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 10:26:56 MET DST

"Maciej Haranczyk" <maharan_at_friko2.onet.pl> wrote:
>W najblizszym czasie chce kupic katre stb velocity 128 oparta na ukladzie
>n-vidia RIVA 128. Karta wypada dobrze w testach grafiki 3d.

Jesli juz, proponuje ci wersje nie PCI, lecz AGP . tyle ze prawdopodobnie
bedziesz musial zmienic jeszcze plyte procesor, i prawdopodobnie pamiec.

>Czy dostawienie
>ukladow voodoo2 (np na karcie monster 2) spowoduje znaczne przyspieszenie
>operacji graficznych/3d ?

to zalezy od konfiguracji. na stronie www.quake.org.pl sa testy
porownawcze RIVA128 na AGP, i voodoo2 , a takze wielu innych, w testach 3d.
nie wiem czy warto bys kupowal obydwie karty jednoczesnie, chociaz
na riva uzyskasz lepszy obraz.
by voodoo2 w takiej konfiguracji wogole zadzialalo, musisz
wylaczyc obsluge 3d w riva, by moglo wskoczyc voodoo2. jak to
zrobic, nie wiem. prawdopodobnie sie da.

>jakie beda jeszcze zalety takiego rozwiazania ?
>czy moze jest ono bez sensu...

wg. mnie bez sensu :) zamiast riva128 w wersji podstawowej i voodoo2,
wolalbym kupic sama riva lecz na AGP, lecz w pelnej wersji
z grabberem video. 640x480 w quake spokojnie wystarcza.
w 640x400 (nie 480), bardzo plynnie sie gra na zwyklym pentium mmx 200,
podrasowanym do 250 (zegar szyny z 66 na 83, karta typu ET6000 pamiec 120ns
a nie 100ns). oczywiscie nie bedzie ani kolorowych swiatel, ani
rozmywania tla, cieni i innych bajerow.