Re: jaki dysk twardy?

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 14:06:29 MET DST

Hej !

> Zaraz - mowimy o kondensacji czy zalaniu woda? Dwie rozne sprawy. I czemu
> niby zly przyklad? Problem nie polega (glownie) na spieciach
> (zwroc uwage, ze woda z kondensacji prawie nie przewodzi pradu), lecz
> na problemach z ruchem glowicy.
 Zgoda, "prawie" nie przewodzi pradu. Poza tym nie chodzi o spiecia (no
co
pozartowac nie wolno ?) jak po wodzie z doniczki ale o prady uplywu,
ktore
moga wrecz zdemolowac czesc analogowa dysku (chociazby sterowniki
silnikow
dysku - sprzezenia zwrotne, etc.), nawet gdy ten dodatkowy prad jest
maly
(znowu telewizory: a pamietasz Rubiny, ktore mialy przewodzace plytki
drukowane ? Russkim udalo sie zrobic takie plytki... Jaka oszczednosc na
miedzi... :).
 Jeszcze jedno. Przeniesienie czegoś z niskiej temperatury, jak wiadomo
nie
tylko powoduje osadzanie sie wody (rosy). Jeszcze czasami rozne rzeczy
potrafia sie rozszerzac (a nawet niektore kurczyc). Moze taki efekt nie
jest
sczegolnie duzy, ale w porownaniu z rozmiarami sciezek czy glowicy wcale
w przypadku dysku nie musi byc "do pominiecia".

> [itd. snip snip]
> Tak to juz jest. Pad jednego dysku nie jest zadnym argumentem. A
> wypuszczanie kiepskich serii to juz gorzej. (Zeby nie bylo - uzywam
> Caviarow od 7 lat, przewinelo sie przez moje rece ok. 20 Caviarkow i
> 10-15 innych. Padly: jeden Caviar (spadl z metra na ziemie - mial prawo),
 A w serwisie powiedziales, ze ci (s)PADL... :-]
> jeden Conner i dwa Seagaty. A mojemu bratu mniej wiecej odwrotnie :))
> De gustibus non est disputandum.
 Yez.
 Tak poza tym, jak klient ma Caviar'a to oczywiscie nie wciskam mu
Seagate'a.
I odwrotnie, do Seagate'a wole nie dokladac Caviar'a !!! A sam mam
Seagate'a
i chyba tak juz zostanie (prze chwile, po "padzie" zastanawialem sie nad
IBM'em
ale - wzgledy cenowe i uwzglednienie reklamacji Seagate'a spowodowaly,
ze
pozostalem przy tym ostatnim).
 Najlepszego...
                                  M.