Re: 3Dfx V1 i V2

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 10:06:09 MET DST


Dawid Janicki wrote:

> Mam tylko takie pytanie:
> jak długo jeszcze utrzyma się VooDoo 1 (tzn. jak długo
> będą robić nowe gry na V1). Skoro mówicie że V2 to V1
> tylko szybszy i wiecej RAM to może gry będą chodzić
> pod V1 i V2 ?

Co to znaczy "robili nowe gry na V1". Gra jest przyspieszana przez V1
gdy:

- jest napisana pod Direct3D z pakietu DirectX (podaje jako pierwsze bo
tak jest obecnie najczesciej). Drivery Direct3D ma i Vi i V2. Najwyzej
jakas opcja ("trible color buffer" etc.) nie bedzie podczas gry
wlaczona. Gra pd V1 bedzie chodzila w mniejszej rozdzielczosci i w
dodatku wolniej ale pojdzie.

- jest napisana pod wlasna biblioteke firmy 3Dfx o nazwie Glide.
Podobnie jak w przypadku D3D kazdy ztych chipsetow posiada swoj driver
(poniewaz obecnie nie pisze sie juz gier pod DOSowy Glide jest to
glownie plik glide2x.dll). Wersje te - na V1 i V2 - sa teoretycznie 100%
kompatybilne. Niektore starsze gry na okienkowy Glide maja problemy z
V2, podobno z powodu niekompatybilnosci gry ze specyfikacja Glide.
Wszystkie nowe gry beda sprawdzane przed wypuszczeniem na obu chipsetach
(dawniej nie bylo V2 i stad klopoty). W sumie: nie widze problemu z V1
(oczywiscie znow: wolniej i w mniejszej rozdzielczosci).

- jest napisana pod miniport OpenGL (jak oba Quaki). Tu w ogole nie ma
problemu - oba chipsety chodza bez problemu na tym samym OpenGL32.dll,
ktory jest po prostu maszynka do tlumaczenia OpenGL na Glide. W
przyszlosci tez beda chodzic ale podobnie jak wyzej nie wszystkie opcje
(multitekstury, "fans&stripes" - cokolwiek to jest, etc) nie beda
wlaczane na V1.

Sprawa sie pogorszy gdzies pod koniec 1999 gdy pojawia sie gry z duza
iloscia tekstur i potwornymi wymaganiami obliczania wielokatow
(generacja Quake'a 3 [dawniej Trinity]). Wtedy juz na V1 gra moze nie
pojsc albo wlec sie niemlosiernie. Przypominam, ze Q3 ma _w ogole_ nie
miec wersji "softwarowej", tzn. bez akceleracji 3D. V2 i Pentium II beda
gdzies kolo minimum sensownej gry, chociaz na podelku dla zachety beda
pewnie: " Minimally Pentum MMX 200MHz processor and Voodoo Graphics or
Riva 128 class 3D accelerator". ;-)

Pozdrawiam

JP.

--
Jacek Piskozub
 mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl
 http://www.iopan.gda.pl/~piskozub


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:13:04 MET DST