Re: Jak podlaczyc dyski i cd-rom.

Autor: Adam Niedzwiadek (adam_at_stgambitREMOVE.gda.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 09:37:49 MET DST

Witam,

Generalnie dyski twarde powinny byc podlaczone do pierwszego kanalu IDE, a
CD-ROM do drugiego. Szybszy dysk (u Ciebie Seagate) powinien byyc podlaczony
jako Master.
Dlaczego tak? Bo:
1. Urzadzenie Master spowalnia naped Slave (czyli Master powinien byc jak
najszybszy)
2. Najwolniejsze urzadzenia na kanale determinuje szybkosc w tym kanale
(czyli CD-ROM spowalnia Twojego Maxtora)

W/g informacji Intela i np.Asusa kontroler EIDE w chipsecie TX zawiera
podwojne kolejki FIFO dla kazdego kanalu. Ma to zapobiegac spowalnianiu
Slave'a przez Mastera i dyskow przez CD-ROM.
Niestety nie sprawdzalem tego doswiadczalnie.

Pozdrawiam.
Adam Niedziwadek
adam_at_stgambit.gda.pl