Re: Horror "OPTIMUS a nieuczciwa konkurencja a ISO9001"

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 27 Apr 1998 - 16:59:13 MET DST

On Thu, 23 Apr 1998, Dominik Jakub Dobruchowski wrote:

> Pracuję w serwisie Optimusa, i zgadzam się z tym co piszecie _tylko
> częściowo_.
>
> 0) Faktem jest, że _nieuczciwi_ dealerz'y wykorzystują plomby aby
> wciśnąc kichę swoim klientom. Podmieniają oryginalne elemnty na ich
> tańsze odpowiedniki. Klientom, którzy mają słabe pojęcie o komputerach
> wyciągają kości DIMM i wkładają EDO. itp... itd... a następnie nakleją
> plombę i straszną klienta utratą gwarancji.
> Ale zwracam uwagę, że nie jest to wina firmy Optimus!

PRzepraszam Cie, czy to sa dealerzy Fiata, czy Optimusa ? Kto wybiera
sobie dealerow ? Kolo gospodyn wiejskich, czy w jakis sposob zalezne jest
to od Optimusa ? Bo wydaje mi sie, ze jesli jakis dealer psuje opinie
firmy robiac takie a nie inne walki to sie przestaje z nim wspolpracowac.
to JEST wina Optimusa ze jest taki a nie inny stan w sieci dealerskiej.

> 1) Po wprowadzeniu plomb drastycznie spadła (w mojej firmie) liczba
> awarii komputerów. Co powiecie o facecie, który ma podłączone odwrotnie
> zasilanie od floppa (który w ten sposób się spalił, co jest oczywiste) i
> wmawia tobie, że zainstalował sobie corel'a i po resecie floppy przestał
> działać? Albo przypadek jak przychodzi pewien klient co chciał sobie
> podkręcić procesor i w ramach oszczędności nie założył
> wentylatora/radiatora - spalił procesor i domaga się wymiany na
> warunkach gwarancji.

Sa takie przypadki wszedzie ale z tym musisz sobie umiec radzic jako
serwisant/sprzedawca. NAtomiast wyjmowanie czegos z kompa i wsadzanie tam
gorszych podzespolow bo klient sie nie zna nie znajduje u mnie zadnego
usprawiedliwienia.

> Plomba pomaga wyegzekować przysługujące prawa gwarancyjne - zarówno
> klientowi (który nie grzebał, a jednak coś mu padło) oraz serwisowi (gdy
> widzi grzebiącego klienta i nie ma zamiaru poraz n-ty wymieniać
> spalonego przez overclocking procesora). Ponadto, umożliwia śledzenie
> wszystkich operacji wykonanych na 'wnętrzu komputera' - o ile spisuję
> się historię numerowanych plomb.

A jak chcialbym np. wlozyc sobie karte dzwiekowa to co tez musze jezdzic
to serwisu, a tam pan z wielka laska w przeciagu kilku dni mi to zrobi ?

> Czyli wydaje mi się, że plomba nie jest taka zła.

> Tak jak napisałem prędzej - jest to winna nieuczciwych sprzedawców.
> Proszę dzwonić do Nowego Sącza i zgłaszać takie sytuacje - na pewno nie
> przejdzie to bez echa - i domagać się uzupełnienia niekompletnego
> zestawu. (Nowy Sącz ul. Nawojowska 118, tel.(018) 444-05-00, 443-77-97,
> fax 443-71-85). Może podać takiego sprzedawcę do sądu?

Hehe ktory klient zdecyduje sie na wykladanie kasy na sadzenie sie ze
sprzedawca ? Zreszta sprzedaz plyt glownych bez cache do standart w
Optimusie.

> Tak. Na _oryginalnych_ fakturach z Optimus SA jest informacja o rodzaju
> twardego dysku, procesorze, cache, i innych elementach systemu.
> Sprzedawca z reguły skraca tę nazwę do potrzeb swojego programu
> magazyno-fakturującego i pomija niektóre informacje o konfiguracji.
> Przyznam, uczciwie także tak robię.

To dlaczego klient nie dostaje tych ORYGINALNYCH faktur ? Dlaczego nie ma
zadnego papiera od producenta ?

> A dlaczego nie? Jeśli margaryna może być w połowie masłem i jest to
> uczciwe, to dlaczego nie mogę powiedzieć że komputer jest "optymalnie
> skonfigurowany"? A proszek XYZ jest lepszy od produktu konkurenji?
> Reklama rządzi się swoimi prawami.
> Z drugiej strony patrząc chciałbym zobaczyć stojące obok siebie dwa
> komputery z dwóch konkurujących ze sobą firm. Jestem pewien, że
> handlowcy tych firm są wstanie udowodnić jeden drugiemu, że jego produkt
> jest (nie)optymalnie skonfigurowany.

Hmm udowodnienie tego Optimusowi to jest pestka stary.

> Moim klientom w miarę możliwości ustawiam parametry setup'u oraz Win95
> aby możliwie maksymalnie wykorzystać możliwości zestawu. Konfiguruję
> karty dźwiękowe, modemy, konta pocztowe, szkolę z podstaw obsługi
> komputera, pokazuję jak to wszystko podłączyć. Dzięki temu wiem, że
> nabywca przyjdzie do domu i będzie mógł od razu pracować. Taki mój
> pomysł na polski Plug'n'play :) (bez _dodatkowych_ opłat oczywiście)

A to chwala ci za to.

> Ciekawi mnie także jedna rzecz - wnioskując z powtarzających się z
> dyskusji na temat Optimusa wnioskuję, że _wszystkie_ inny firmy
> sprzedające są idealne; nie ma oszukanych na giełdach klientów, składaki
> robione przez licealistów są zawsze "optymalnie skonfigurowane",
> kompatybilnośc przerastająca ogólnie przyjęte normy?

W Optimusie, a raczej u jego dealerow, nigdy nie bedzie naprawde dobrych
serwisantow. Powod bardzo prozaiczny - smieszne place. :)

> Dominik Jakub Dobruchowski
> jedyny nie krytykujący

                                        jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl

                          TELNET IN PEACE ...