Re: jaki dysk twardy?

Autor: Tomasz Krawczyk (tkrawczyk_at_writeme.com)
Data: Sun 26 Apr 1998 - 22:42:03 MET DST

Milosz Karczmarczyk wrote in message <6hv789$arv$2_at_helios.man.lublin.pl>...
>Pewnie też bym tak robił gdybym miał masę zwrotów. Bardzo sprytne, ale...
po
>prostu chamskie.

Chamskie ???? A co ja mam zrobic, skoro NIKT nie przyjmuje takich dyskow w
ramach naprawy reklamacyjnej ? No i powtorze ten punkt JEST w gwarancji
producenta. A co do chamstwa to powiem Ci tylko tyle, ze kazda osoba
kupujaca u mnie Caviara wie na co sie naraz. Wole nie sprzedac dysku niz
twierdzic, ze to sa najlepsze dyski i do tego jakie tanie. A na przyszlosc
to nie wyglaszaj pochopnych opinii.

>A wiesz, że mój caviar chodził z tak naderwaną taśmą ponad pół roku. Więc
>jak się ma do tego to p... o rozhermetyzowaniu? Nie uwierzę, że nie ma tam
>uszczelki.

No coz brak wiedzy nadrabiamy grubianstwem ? Radze poczytac, a na wypadek,
gdyby nie chcialo Ci sie szukasc, to zgrobsza Ci temat przyblize.
Dyski pracujace stacjonarnie (czyli te, co zazwyczaj masz w komputerze) sa
zabezpieczone przed kurzem. Przyczyna jest prozaiczna - talerz wtedy tez sie
kurzy, a jak bys obejrzal takiego paprocha pod elektronowym, to zdziwil bys
sie jakie to dranstwo moze byc wielkie.
A dlaczego mimo zerwania tasmy dysk nadal Ci dziala - niektore dyski np.
Bernouliego (to taki stary wymienialny nosnik) nie sa zabezpieczone przed
kurzem. Podczas rozpedzania ruch wirowy powoduje odrzucenie tych paprochow z
powierzchi. Ale te dyski sa tak skonstruowane, poza tym maja mniejsza
trwalosc.
Co do zabezpieczenia, to masz racje jest tam rowniez uszczelka, ale powiem
Ci, ze raczej sie nie sprawdza. Prosty test - jak juz masz zerwana tasme, to
scisnij lekko dysk, zobaczysz, jak przerwa zmniejsza sie o polowe. (Choc
najlepsza ochrona IMHO jest nie kupowanie Caviarow)

PS. MIALEM ? przez pol roku ? Czyli juz sie pozbyles, albo on pozbyl sie
twoich danych. Gratulacje. A jesli znajdziesz kogos kto pracuje bez tasmy w
Caviarze dluzej niz rok i nie ma badow lub innych problemow z twardym to
masz u mnie dobre piwo.

Tomasz Krawczyk
tkrawczyk_at_writeme.com
UIN - 1905051