Re: jaki dysk twardy?

Autor: Piotr Sieklucki (xenocide_at_polbox.com)
Data: Sun 26 Apr 1998 - 19:34:36 MET DST

Michal Sztajer wrote:
> A moze szanowny mistrz osobiscie nas oswieci, czy mu sie chce tylko
> na grupe rzucac teksty w stylu : "piszecie glupoty"

Nie jestem mistrz, tylko ktos, kto sam takie glupoty pare lat temu rzucal.
Tyle, ze natrafilem na madrzejszego, ktory mi wytlumaczyl.

> Poza tym rzeczywiscie przesadzilem z ta proznia, ale dyski sa
> hermetycznie zamkniete, prawda???
Zwykle maja dwa filtry:
- tzw. recirculating filter (ma za zadanie wyfiltrowywac czastki pokrycia
magnetycznego zdrapanego przez glowice)
- tzw. barometric/breather filter (odpowiada za wyrownywanie cisnienia
wewnatrz dysku z tym na zewnatrz; zatrzymuje czastki wieksze od 3 mikronow)

To wszystko odnosi sie do typowych dyskow, za wyjatkiem pewnych
specjalnych, produkowanych przez Adstar (filia IBM) do zastosowan
wojskowych i przemyslowych. One faktycznie sa _hermetycznie_ szczelne.
Dlatego moga dzialac na wysokosci np. 4600m npm. Tak wysoko dyski
notorycznie padaja z powodu zbyt niskiego cisnienia atmosferycznego.

> I maja obnizone cisnienie, czy tak?
Nie.

PS. Jak sadzicie, czemu nie powinno sie natychmiasr uruchamiac
dyskow, ktore znajdowaly sie w niskich temperaturach? Kondensacja
mosci panowie. Sa dalsze pytania? Sluze.

--
   Piotr 'Xenocide' Sieklucki
      xenocide_at_polbox.com