Re: napęd MO 640 MB

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 25 Apr 1998 - 23:54:29 MET DST

=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski? wrote:

 Is> Policzyłeś przy jakich ilościach danych zaczyna się to opłacać ?
 Is> Za 1500 zł można mieć 5 używanych dysków 1.6 GB które podejrzewam będą
 Is> szybsze od każdego dysku wymiennego ...

Rozumiem, że te 'używane dyski 1.6 GB' także mają trwałość 30 lat, mają
gwarancję life-time oraz spełniają wymagania 'trwałego nośnika informacji' w
rozumieniu przepisów podatkowych...

 Is> Daje nam to 8 GB danych za samą cenę napędu !

Bądź uczciwy i poszukaj w takim razie napędu używanego i wtedy porównaj cenę.
Jeśli chcesz natomiast porównywać z _nowymi_ dyskami, to masz zaledwie 4.8 GB a
im dalej w las, tym proporcje się poprawiają na korzyść napędu MO.

 Is> I w dodatku przenoszalność takich danych w kieszeni do dysków jest
 Is> 100x lepsza niż tak mało popularnego urządzenia jak napęd M-O ...

Nie rozśmieszaj mnie z kieszeniami, bardzo proszę. Za dużo dysków widziałem
uszkodzonych przez używanie ich w kieszeni i wtykanie do czego popadnie.

 Is> Myślę że 8 GB danych do stałego uzytku to dla 99% ludzi i firm ilość
 Is> wystarczająca, jeśli nie to można np mieć 2 takie dyski (3.2 GB
 Is> wsumie) i nagrywarkę CD-RW do rzeczy rzadziej używanych ...

Są firmy, które posiadają większe _pojedyncze_ zbiory...

 Is> Szczerze mówiąc naprawdę ciekaw jestem kto i do jakich zastosowań
 Is> używa dysków M-O ...
 Is> Można by powiedzieć że do trwałego przechowywania danych ...
 Is> Ale czy do tego nie lepiej po prostu nagrać CD-Ra na 5 zł ?

CDR nie zapewnia takiego poziomu pewności... Samo to, że można go łatwo
uszkodzić świadczy na jego niekorzyść.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl