Re: (HDD mainly) hardware page

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 25 Apr 1998 - 00:56:29 MET DST

Grzegorz Szysz/lo <znik_at_wbc.lublin.pl> writes:

> podczas normalnej pracy, jak ci komputer zacznie obrabiac
> dane na dysku (wczytywanie aplikacji lub swapowanie) dysk ci
> terkocze czy nie ?

Terkocze? Nie za bardzo rozumiem, co masz na mysli. Na czym ma polegac
owo terkotanie?

Jesli chodzi o to, czy slysze, ze glowice sie przesuwaja - to owszem,
da sie to uslyszec, chociaz wiatrak CPU jest glosniejszy (taki, co to
moze podobno i Cyrixa).

Co masz na mysli piszac, ze komputer obrabia dane na dysku?

Moze chodzi Ci o seek time, i czy jest duzy? Nie, dysk jest szybki
rowniez przy losowym dostepie.

> wlasnie taki jest pozytek z szybkiego liniowego
> transferu.

Tzn. jaki?

Bo dla mnie jest taki, ze pliki sie szybko kopiuja/odczytuja/itp.

--
Krzysztof Halasa