Re: Horror "OPTIMUS a nieuczciwa konkurencja a ISO9001"

Autor: Dariusz (gemnet_at_polbox.com)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 22:59:20 MET DST

> 0) Faktem jest, że _nieuczciwi_ dealerz'y wykorzystują plomby aby
> wciśnąc kichę swoim klientom. Podmieniają oryginalne elemnty na ich
> tańsze odpowiedniki. Klientom, którzy mają słabe pojęcie o komputerach
> wyciągają kości DIMM i wkładają EDO. itp... itd... a następnie nakleją
> plombę i straszną klienta utratą gwarancji.
>
> Ale zwracam uwagę, że nie jest to wina firmy Optimus!
No a czyja ?
Jest to naruszenie zasad zapisanych w Ksiedze Zapewniania Jakosci
ISO9001, ktora Optimus otrzymal.
Albo procedury ISO9001 dla Optimusa sa bledne , albo dzialania kontroli
wewnetrznej sa niezgodne z ISO9001.
W obu przypadkach wine ponosi Optimus . W najgorszym przypadku to , co
opisales powyzej, moze sie skonczyc odebraniem ISO9001 Optimusowi lub
koniecznoscia przeprowadzenia ponownego przegladu certyfikacyjnego.

> Tak jak napisałem prędzej - jest to winna nieuczciwych sprzedawców.
> Proszę dzwonić do Nowego Sącza i zgłaszać takie sytuacje - na pewno nie
> przejdzie to bez echa - i domagać się uzupełnienia niekompletnego
> zestawu. (Nowy Sącz ul. Nawojowska 118, tel.(018) 444-05-00, 443-77-97,
> fax 443-71-85). Może podać takiego sprzedawcę do sądu?
Przeciez to producent ma o to dbac , aby jego produkt odpowiadal tak
ISO9001 jak i specyfikacji faktury.

> Sprzedawca z reguły skraca tę nazwę do potrzeb swojego programu
> magazyno-fakturującego i pomija niektóre informacje o konfiguracji.
> Przyznam, uczciwie także tak robię.

No ale to jest niezgodne z ISO9001, czemu audyt certyfikujacy tego nie
wykryl ?
Przeciez to jest tak jabky producent opon z ISO9000 sprzedawal dziurawe
opony.

> Ciekawi mnie także jedna rzecz - wnioskując z powtarzających się z
> dyskusji na temat Optimusa wnioskuję, że _wszystkie_ inny firmy
> sprzedające są idealne; nie ma oszukanych na giełdach klientów, składaki
> robione przez licealistów są zawsze "optymalnie skonfigurowane",
> kompatybilnośc przerastająca ogólnie przyjęte normy?
No tak, ale czytajac naglowek reklamy Optimusa z wtorkowej GW
wszyscy inni producenci komputerow sa topieni w gownie, czy to uczciwe ?
Przeczytaj sobie te reklame raz jeszcze.
Ona odstrasza tez klientow Optimusa, mowiac, ze komputer moze ZABIC.
Darek