Re: Chipset TXPro a RAM > 64MB ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 21:56:54 MET DST

24 Apr 1998 17:34:29 +0200, zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (Romek) piszesz:

> To sa takie dwie mniejsze kostki obok kostek CACHE
> (tych moze byc cztery albo dwie albo osiem)

Aktualnie typowo na plytach dla Pentium Socket 7 wstawia sie 2 kostki
cache i jedna TAG RAM. Cache ma szerokosc 32bity, to sa te scalaki
bardzej zblizone ksztaltem do kwadratu. TAG RAM to zwykle standardowy
scalak pamieci o szerokosci 8bitow (taki mniejszy podluzny), do tego w
chipsecie znajduje sie uzupelnienie TAG RAMu o flagi niezbedne do
funkcjonowania cache. Zeby chipset mogl cachowac wiecej niz typowe
64MB, to czegos musi byc wiecej, np 1MB cache, druga kosc TAG RAM,
ewentualnie cache nie pracuje write back, tylko mniej wydajnie write
throu, wtedy zyskuje sie 1 bit flag. Oczywiscie chipset musi byc
przygotowany na taka konfiguracje (odpada Intel VX, TX).

Cztery lub osiem kosci cache to bylo przy plytach 486 i pierwszych
plytach Pentium z cache asynchronicznym.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)