Re: SB AWE 64 - szukam informacji.

Autor: milosz danielewski (master_at_katowice.elbacsb.com.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 16:25:27 MET DST


On 24 Apr 1998 10:28:19 +0200, zklos_at_lucent.com (Zbigniew Klos) wrote:

>klawisz wrote:
>>
>> Czy ktos mogl by podac mi dokladne dane tej karty??
>>
>> - czy posiada ona pamiec ( jak gravis ), jezeli tak to ile jest jej
>> standardowo i do ilu mozna ja powiekszyc?
>
>Tak, 512KB RAM i 1MB ROM ze standardowymi probkami. Wersja Gold ma 4MB RAM.
>Powieksza sie ja specjalnymi modulami (trudno dostepne i dosc drogie). Widzialem
>moduly 4 i 8MB (mozna zalozyc tylko jeden modul na raz). Moze sa 16MB...
>
>>
>> - czy miksuje ona dzwieki sprzetowo ( gravis np. tak ), jezeli tak to
>> ile max. probek na raz i z jaka max. czestotliwoscia?
>
>Generalnie, konsrukcja rozni sie od Gravis'a. Gravis to tylko syntezator
>wavetable. Tak wiec kazdy dzwiek (nawet wav) musial byc ladowany jako probka do
>pamieci i stamtad odtwarzany. Mozna bylo odtwarzac max 32 probki na raz. Nie
>bylo oddzielnego przetwornika DAC dla wav'ow.
>W AWE, dzwieki typu wav itp. sa odtwarzane przez pojedynczy DAC (jak w SB16).
>Dlatego gry musza dzwiek cyfrowy miksowac programowo.

 Nie musza, tylko nie umieja obsluzyc i dlatego graja jak zwykle SB16.

>Sprzetowe miksowanie jest
>oczywiscie obecne w syntezatorze MIDI, ale nie jest on w AWE uzywany do
>odtwarzania dzwieku cyfrowego lecz tylko muzyki MIDI. Tutaj miksowanie jest
>sprzetowe i takze max 32 glosy, ale jakosc dzwieku nie spada wraz z iloscia
>miksowanych glosow (jak w Gravis'ie).

 W nowych Gravisach tez nie spada, w Classicu sie GF1 nie wyrabial i
powyzej 14 kanalow spadala czestotliwosc odtwarzania.

>> - czy ma mozliwosc obrobki dzwieku ( grawis posiada GFX1`a ) w czasie
>> rzeczywistym, chodzi mi o dodanie echa itp..
>
>Gravis (GF1 !) nie mial nic z tych rzeczy (chorus, flanger itp.). AWE to ma i
>sprzetowo.

 Oczywiscie AWE to ma ale w wersji z ASP, a w zwyklej co najwyzej
programowo.

>> - czy sa i jakie sa problemy z AVE 64, gravis "wiesza" sie caly czas.
>
>Ja nic nie mam. Z Gravis'em tez nie mialem zadnych problemow z wyjatkiem gier
>pod Win95 (brak zgodnosci z DirectX...)

 Niestety do Gravisa brak driverow w wersji "native".

milosz danielewski

-- 
master_at_taboo.eu.org
master_at_katowice.elbacsb.com.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:12:14 MET DST