Plyta lub RAM

Autor: Dawid Janicki (davka_at_friko4.onet.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 13:59:46 MET DST

Ostatnio złożyłem kumplowi komputer.
Kupiliśmy części na dwie raty (najpierw
proc,płyta,graf później reszte) w GlobNecie
we Wrocławiu. Złożyłem i było wszystko OK
ale mysz nie chciała działać. Wsadziłem
kontroler HD/FD z COMem i poszło.
Głowiłem sie 3 dni i nic. W końcu wziąłem
kompa do siebie (to bliski kumpel). Moje mysz
poszła na COMie z płyty. Jednak był kolejny
problem. Soft dla WIN95 chodził max 2 godziny.
Pod DOS też sie wieszało ale rzadziej
(Vf1 i 2,Carmageddon,Interstate,NBA97 itp.)
W serwisie ni nie chcieli zrobić. Płyta z procem
iRAMem poszła do informatyków z szanujących sie
firm (znajomości). Powiedzieli że płyta albo RAM.
W innym serwisie powiedziano mi że RAMy
są podrabiane !!! Że cztery kości są dobre
ale dwie (na jednym SIMMie) są bezwartościowe
(podobno DOS na tym działa a Win nie).

Proszę o pomoc i/lub wyjaśnienia.

PS. Konfig: Cyrix200(stary),16MB EDO,Virge,SB16 płyty aktualnie nie
pamiętam.

--
Dawid "Davka" Janicki
Wrocław