Re: Strzezcie sie piraci :-)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 13:19:39 MET DST

Mariusz Mroczkowski wrote:

> Ale tam AFAIK chodzilo o KLAWIATURY i inne lacza SZEREGOWE!.

Chyba nawet ekektryczne maszyny do pisania. Dawaly silny sygnal, ktory nawet
rosjanie umieli odbierac. Jeszcze gorzej bylo z nowoczesnymi maszynami do
pisania z czcionkami na kulce. W ch przypadku podobno dalo sie po opoznieniu
glowicy odtworzyc przepisywany tekst z nasluchu akstycznego! Do podgladania
monitorow ma sie to jak poernik do wiatraka.

Zreszta jesli chodzi o podgladanie monitorow to nie ma jak XWindows (uniksowe
GUI). Jesli nie wprowadzisz zabezpieczen typu "cookies" (a tylko niektore
najnowsze wersje uniksow maja to w standardowej instalacji), to wykonujac
jakakolwiek aplikacje graficzna z innego komputera udostepniasz swoj serwer X-ow
wszystkim uzytkownikom maszyny, na ktorej wykonujesz aplikacje, a czesto przy
drobnej niedbalosci (xhost +) calemu swiatu i kazdy raczkujacy hacker, a nie
tylko CIA, jest ci w stanie ogladac zawartosc twojego monitora.

Nie wierzycie?Poczytajcie chociazby mini FAQ linuksowy "Remote-X-Apps", na
przyklad z
http://www.task.gda.pl/pub/linux/redhat/redhat-5.0/i386/doc/HOWTO/mini/Remote-X-Apps

--
Jacek Piskozub