Re: Napełnianie koloru w HP

Autor: Przemysław Ryk (fiku_at_kki.net.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 08:29:21 MET DST

| Mam pytanie o tego InkTec'a, gdzie mozna go dostac,
| czy nie ma z nim problemow takich jak z InkPol'em
| jakie sa dostepne kolory i jaka jest technika
| dopelniania.

Używam InkTec'a - na razie tylko czarnego (kolor się jeszcze nie
skończył...). W katowickim dostać go można praktycznie w każdym
sklepie komputerowym. Czarny kosztuje 40 PLN, a w środku masz:
- tusz (na dwa napełnienia)
- zalepki otworów wentylacyjnych cartridge'a
- korek do załatania zrobionego otworu (jak weźmiesz cartridge z
czarnym tuszem do HP, to na górnej jego powierzchni, masz w jednym
rogu okrągły, zasklepiony otwór - należy go po prostu wepchnąć i
cartridge jest gotowy do napełniania)
- strzykawka (do wytworzenia podciśnienia)
- instrukcja napełniania (w każdym języku łącznie z japońskim i
oczywiście polskim i z obrazkami...)
Operacja napełniania cartridge trwa 10 minut (czarny - koloru jeszcze
nie próbowałem). A technika napełniania? Po kolei:
1. Zaklejasz otwory wentylacyjne (góra i dół);
2. Robisz otwór do napełniania (góra cartridge w jednym z rogów)
3. Wlewasz tusz (uwaga! kapie z dysz!)
4. Zatykasz dziurę kołeczkiem
5. Wstrzykujesz strzykawką powietrze - 2 ml - przez górny otwór
wentylacyjny
6. Przecierasz dysze
7. Wkładasz do drukarki
8. Drukujesz
Problemów nie miałem jak dotąd żadnych. Czarny tusz jest odrobinę
jaśniejszy od tego z HP (ale naprawdę - jest to zauważalne po bardzo
głębokim przypatrzeniu się).

Zestaw dla drukarek HP DeskJet 500 (wszystkie), DeskWriter, DesignJet
600, 200D, 200E, HP Fax 200, 300, 310, Triumph-Adler JPR-7850 jest
oznaczony na pudłeku:
InkTec Refill Kit HPI-8435B for HP 51626A Print Cartridge.

Maverick
              e-mail: fiku_at_kki.net.pl