Re: Horror "OPTIMUS a nieuczciwa konkurencja a ISO9001"

Autor: Dominik Jakub Dobruchowski (dobrysys_at_onet.pl)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 21:01:27 MET DST


Jaroslaw Lis wrote:
>
> Bo sa szwindle

Pracuję w serwisie Optimusa, i zgadzam się z tym co piszecie _tylko
częściowo_.

0) Faktem jest, że _nieuczciwi_ dealerz'y wykorzystują plomby aby
wciśnąc kichę swoim klientom. Podmieniają oryginalne elemnty na ich
tańsze odpowiedniki. Klientom, którzy mają słabe pojęcie o komputerach
wyciągają kości DIMM i wkładają EDO. itp... itd... a następnie nakleją
plombę i straszną klienta utratą gwarancji.

Ale zwracam uwagę, że nie jest to wina firmy Optimus!

1) Po wprowadzeniu plomb drastycznie spadła (w mojej firmie) liczba
awarii komputerów. Co powiecie o facecie, który ma podłączone odwrotnie
zasilanie od floppa (który w ten sposób się spalił, co jest oczywiste) i
wmawia tobie, że zainstalował sobie corel'a i po resecie floppy przestał
działać? Albo przypadek jak przychodzi pewien klient co chciał sobie
podkręcić procesor i w ramach oszczędności nie założył
wentylatora/radiatora - spalił procesor i domaga się wymiany na
warunkach gwarancji.

Plomba pomaga wyegzekować przysługujące prawa gwarancyjne - zarówno
klientowi (który nie grzebał, a jednak coś mu padło) oraz serwisowi (gdy
widzi grzebiącego klienta i nie ma zamiaru poraz n-ty wymieniać
spalonego przez overclocking procesora). Ponadto, umożliwia śledzenie
wszystkich operacji wykonanych na 'wnętrzu komputera' - o ile spisuję
się historię numerowanych plomb.

Czyli wydaje mi się, że plomba nie jest taka zła.

> Stoi sobie komp OP200 a chodzi tak wolno jak 75-a dlaczego ?
> po otwarciu obudowy okazalo sie na gniazdo dla cache-u (PPB CELP) JEST PUSTE

Tak jak napisałem prędzej - jest to winna nieuczciwych sprzedawców.
Proszę dzwonić do Nowego Sącza i zgłaszać takie sytuacje - na pewno nie
przejdzie to bez echa - i domagać się uzupełnienia niekompletnego
zestawu. (Nowy Sącz ul. Nawojowska 118, tel.(018) 444-05-00, 443-77-97,
fax 443-71-85). Może podać takiego sprzedawcę do sądu?

> Spojrz na fakture - pisze tam cos o cache ? :-)

Tak. Na _oryginalnych_ fakturach z Optimus SA jest informacja o rodzaju
twardego dysku, procesorze, cache, i innych elementach systemu.
Sprzedawca z reguły skraca tę nazwę do potrzeb swojego programu
magazyno-fakturującego i pomija niektóre informacje o konfiguracji.
Przyznam, uczciwie także tak robię.

> Szwindlem jest natomiast pisac o "optymalnie skonfigurowany":-)

A dlaczego nie? Jeśli margaryna może być w połowie masłem i jest to
uczciwe, to dlaczego nie mogę powiedzieć że komputer jest "optymalnie
skonfigurowany"? A proszek XYZ jest lepszy od produktu konkurenji?
Reklama rządzi się swoimi prawami.
Z drugiej strony patrząc chciałbym zobaczyć stojące obok siebie dwa
komputery z dwóch konkurujących ze sobą firm. Jestem pewien, że
handlowcy tych firm są wstanie udowodnić jeden drugiemu, że jego produkt
jest (nie)optymalnie skonfigurowany.

Moim klientom w miarę możliwości ustawiam parametry setup'u oraz Win95
aby możliwie maksymalnie wykorzystać możliwości zestawu. Konfiguruję
karty dźwiękowe, modemy, konta pocztowe, szkolę z podstaw obsługi
komputera, pokazuję jak to wszystko podłączyć. Dzięki temu wiem, że
nabywca przyjdzie do domu i będzie mógł od razu pracować. Taki mój
pomysł na polski Plug'n'play :) (bez _dodatkowych_ opłat oczywiście)

Ciekawi mnie także jedna rzecz - wnioskując z powtarzających się z
dyskusji na temat Optimusa wnioskuję, że _wszystkie_ inny firmy
sprzedające są idealne; nie ma oszukanych na giełdach klientów, składaki
robione przez licealistów są zawsze "optymalnie skonfigurowane",
kompatybilnośc przerastająca ogólnie przyjęte normy?

Dominik Jakub Dobruchowski
 jedyny nie krytykujący



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:11:53 MET DST