Re: blad parzystosci i co z tym zrobic

Autor: Dominik Jakub Dobruchowski (dobrysys_at_onet.pl)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 20:15:31 MET DST

Czesław wrote:
> Od pewnego czasu podczas startu mojego Pc slysze dwa krotkie sygnaly-blad
> parzystosci...no dobrze - idzie wszystko dalej....ale z wylaczona funkcja
> kontroli parzystosci w Biosie, gdy ja wlacze wszystko staje podczas testow
> no i tylko reset pomaga oczywiscie wywala komunikat blad parzystosci w
> segmencie 0.

Co mi się nasuwa do głowy:

0) masz kości bez parzystości, i włączoną opcję kontroli parzystości
'memory parity check'
1) dołożyłeś pamięć od innego producenta
2) na niektórych płytach (np. FIC) niektóre kości (np. 2x32MB EDO
kupione w Optimusie) generowały ten właśnie błąd. Po włożeniu tych kości
do innego kompota wszystko było spoko, a włożenie innej pary kości 2x32
(tego samego producenta) na tym właśnie FIC'ie działało poprawnie.
3) może w setupie włączono opcję wymuszenia obsługi pamięci typu
FastPage/EDO.
4) czas dostępu/odświeżania w setupie także bym sprawdził
5) może jakieś 'memory hole at...' są włączone

Spróbuj użyć opcji 'Load SETUP defaults" i zobacz czy coś pomoże.

Dominik Jakub Dobruchowski
mający swego czasu też kłopoty z parzystością