Re: plyta 486 i pamiec EDO

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 12:24:32 MET DST

Zdrowko !

Lukasz Kaluski wrote:

> Mam takie male pytanie: chce odsprzedac kumplowi 8-semki EDO, a on ma
> 486 i boi sie ze mu nie beda dzialaly. Czy ktos moze sie wypowiedziec na
> ten temat ? Nie wiem dokladnie jaka on ma plyte ale na pewno sa tam juz
> zlacza PCI i chyba procesor dx4/133 na nia wchodzi.
 Masz na mysli AMD5x86 ?

 Co do EDO to w calej imprezie masz ok 5% szansy, ze to zadziala.
Wtedy kiedy kupowalem swoja plyte 486, koniecznie chcialem kupic taka,
co
jest przystosowana do EDO. Kumpel z pokoju z akademika mial wlasnie
plyte 486
(pamietam tylko niebieskie pudelko od niej z napisem Hurricane, chipset
OPTi),
obslugujaca EDO (mail nawet w Award-BIOS'ie jakies opcje do EDO). Tak
wiec
radosnie podreptalem na gielde z mysla, ze wszystkie nowe plyty, nawet
486
maja obsluge EDO (a trzeba dodac, ze juz mialem juz okazyjnie nabyta
pamiec).
Nie bede sie rozwodzil, krotko mowiac dopiero TRZECI egzemplarz (tzn.
typ),
ktory wymienilem, ruszyl z EDO. Chipset SiS, 496,7 czy cos takiego. Ale
to,
ze chipset jest SiS'a nie oznacza, ze EDO ruszy (ten post jest pisany na
SiS'ie,
nie obslugujacym EDO - sprawdzalem !!!)
 Prawdopodobnie niewiele Ci pomoglem, ale wiadomo - musisz sprawdzic,
czy w tym
czyms EDO ruszy (bez obaw, nic sie nie zdymi, wyjmij poprzednia pamiec,
wloz
te swoje SIMM'y i brzdek - jak nie bedzie piszczal jak szalony szczur to
brawo).
Inna kwestia, to czy EDO bedzie chcialo grac razem z FPM...
 Ale niestety, szacuje twoje szanse na ok 5%...

 Najlepszego...
                                        M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl