Re: INTERNET przez ISDN (TPSA) - Ma kto ?

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 09:11:48 MET DST

Marcin Skura wrote:

> Jestem zielony w tej materii.
> Co jest potrzebne do zainstalowania u siebie inetu z ISDN (jaki
> sprzęt, ceny). Czy można podłączyć zwykłe telefony?
> Jak by wyglądała instalacja np. modem, 2 telefony, fax?

Potrzeba karte ISDN (scisle biorac nie jest to modem, bo dane sa przesylane
cyfrowo i nie trzeba nic MODulowac/DEMoudulowac). Jest to droga zabawka (cos
kolo 800-1000 zl).

Lacze ISDN (tzw. Basic Rate Access - BRA - 2B+D ) pozwala na transmisje 2
kanalow po 64kbit/s w kazda strone (czyli 2 kanaly po 64 kbit w jedna i
jednoczesnie dwa w druga). Poza tym dochodzi sygnalizacja tak, ze laczna
przepustowosc ISDN to 144kbit/s (z czego 128 uzywalne). Mozna wiec na raz
rozmawiac przez telefon i sciagac dane z internetu.
Normalne Network Terminator'y (NT - czyli zakonczenie linii ISDN u abonenta) w
jednej obudowie zawieraja zarowno NT-1 jak i NT-2. Tak, ze mozesz podlaczyc
jednoczesnie np. terminal ISDN (lub karte ISDN) i zwykly telefon analogowy i
uzywac obydwu rzeczy na raz (transmisja cyfrowa wynosi wtedy 64kbit/s). Mozna
tez prowadzic transmisje korzystajac z jednego kanalu 128kbit/s (polaczone dwa
kanaly B w jeden) ale nie mozna wowczas korzystac z telefonu analogowego.
Mozliwych kombinacji jest kilka.

Tyle rzeczy ile napisales na raz sie nie da. Ale jesli bedziesz mial fax z
telefonem (taki kombajn) to mozesz tego uzywac razem z karta ISDN do peceta i
bedziesz mogl buszowac po internecie gdy mama bedzie rozmawiac z ciocia albo
przesylac z nia faksy. Oczywiscie mozesz polaczyc 2 telefony razem (tak jak sie
to praktykuje przy normalnych liniach w co drugim domu...).

Pozdrowienia

Zbyszek Klos

> | mskura_at_friko2.onet.pl MojUIN:4220477|
> | !!!czyli usun xxx przed adresem!!!__|

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |