Co moglo sie posypac?

Autor: M L (yyyyyy_at_friko2.onet.pl)
Data: Thu 23 Apr 1998 - 00:29:45 MET DST

Witam
Tego zlego dnia, przedwczoraj, wlaczylem komputer i zdziwienie:
komputer stoi na polowie tabelki (informacje o sprzecie). Reset
twardy..., ale bylo tak samo. Pomyslalem cos nie dotyka, wszystko
docisnolem, ale tez bylo ideitycznie. Mam Intela 166MMX
(plastikowy, zabezpieczony), zakrecony plyta (83MHz), czyli 207.5.
Moze to polecialo? Zmieniam na 66x2.5 -chodzi, na 75x2.5 -chodzi,
na 83x2.5 -stoi tak samo (pol tabelki). Dziwna rzecza, gdy pierwszy
raz poszlo (66x2.5), napisalo ze bios jest zresetowany (wszystko
od poczatku ustawialem). Od tego pierwszego razu, to juz biosu sam
sie nie resetowal. Przegrzalo, czesc plyty lub procesora? Wziolem
procek kolegi, taki sam jak moj. Chodzi wszystko na 83MHz, to
czyli cos z prockiem! Wziolem swoj, i do goscia (ma identyczna
plyta). Dziwko, chodzi, na tym co u mnie tylko do polowy tabelki.
Wsadzam procek u siebie -stoi od polowy tabelki, ale juz nie
resetuje biosu. Teraz komputer chodzi na 75MHz, bez problemow,
ale czemu nie chce wyzej (od przedwczoraj), bo chodzil dobrze od
4 miesiecy na 83MHz? Moze ktos mi to odpowie (sensownie).
Sprzet: procesor jak wyzej, plyta na TXPro 512KB cache, 4x16MB
EDO 60ns, Quantum 3.2ST, graficzna na Permedii2 (w instrukcji pisze
ze moze isc na 100MHz), dzwiekowa na ESS1857.
<ml>