Re: caller-id do zoltrixa

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 15:00:54 MET DST

Gregor wrote:

> Tez sie dolaczam

Po pierwsze zaznaczam, ze nie mam modemu (w szczegolnosci tego Zoltrix'a). Wiem,
ze ww. modem ma CLIP (Calling Line Identification Presentation) - czyli to co
nazwaliscie Caller-ID (w telekomunikacji tego pierwszego sie uzywa).
Chcialem powiedziec, ze uzywanie tego moze byc bardzo problematyczne.
Dzialanie tego polega na przesylaniu numeru strony dzwoniacej, przed wyslaniem
pradu dzwonienia, za pomoca sygnalizacji FSK. Ponadto istnieja dwa standardy
przesylania tej informacji (BellCore i ETSI).
Problem w tym, ze aby uzyc tej funkcji (i zeby dzialala), to po pierwsze
centrala do ktorej jestesmy podlaczeni musi obslugiwac CLIP dla abonentow
analogowych (w standardzie, ktory wykorzystuje nasz modem), musi byc to wlaczone
na centrali i wreszcie, wszystkie wszystkie lacza pomiedzy centralami po ktorych
idzie rozmowa, musza przesylac sobie informacje o numerze strony dzwoniacej.
W praktyce (w naszych warunkach - duzo starych central i starych lacz), nawet
jesli mamy farta i jestesmy podlaczeni do centrali cyfrowej to i tak nie zawsze
uzyskamy prezentacje numeru strony dzwoniacej...

Zbyszek Klos

| ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
| e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
| phone: +48 52 349 1423 | POLAND |