Re: Moc pobierana przez komputer

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_rodan.rodan.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 09:52:10 MET DST

On 22 Apr 1998 02:23:36 +0200, Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:

>Watpie. Teraz wszystko zre malo pradu, moze poza CPU.
>Kiedys, jak dyski ciagnely kilkadziesiat W, to moglo to byc problemem.
>
>Zawsze mozna to zmierzyc zupelnie latwo.

Wcale nie tak łatwo. Trzeba wyłączyć wszystko w domu i policzyć obroty
licznika, tak jak ktoś wcześniej napisał. Chyba, że ktoś posiada porządny
watomierz. Jak zmierzyłem prąd zwykłym amperomierzem (na prąd zmienny
oczywiście ;), to wyszło mi poniżej 70W, a z obrotów licznika wynika, że ten
komputer pobiera jakieś 100-120W (p133/48MB/et6000 z monitorem vga mono,
dwoma dyskami caviar ~700MB, cd, kartą sieciową, dżwiękową, dodatkową kartą
RS i chyba wewnętrzny modem jeszcze wtedy miałem).

Paweł