Re: Moc pobierana przez komputer

Autor: Harry (misiektt_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 03:14:07 MET DST

Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
<3542d8f9.3246435_at_news.icm.edu.pl>...
> [...]
tyle

>A nie możesz zmierzyć?

Zmierzyc mozna: wylacz wszystkie odbiorniki w domu i daj cos komputerkowi
do roboty na np. 24 h. Zapisz stan licznika przed i po, podziel przez 24 i
juz. :-)
A tak serio to kiedys mierzylem pobor pradu przez caly komp (z monitorem).
Wyniki byly ciekawe, bo po przemnozeniu przez napiecie dalo mi to mniej niz
100 W. Jednak mina mi zrzedla, gdy (na tej grupie zreszta) uslyszalem, ze
takie pomiary to se moge o kant d... potluc :-(((
Stad tez ten kretynski pomysl z licznikiem energii... :-)
Mam jeszcze glupszy pomysl jak zmierzyc wartosc pradu pobieranego przez
komp., ale szkoda czasu...
Pozdrawiam--
         Harry (Misiek)
     misiektt_at_friko.onet.pl