Re: RS-232 i petla pradowa - napiecia

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 01:34:26 MET DST

Krzysztof Szymański wrote:

> A ja sie upieram ze jest to specyfikacja RS232, a jezeli
> ty twierdzisz ze
> nie jest - to na jakich przeslankach?

Na takich, ze RS232C<>COM.
Mozna to przeczytac w wiekszosci instrukcji do modemow,
ksiazek "o komputerach" (byc moze Piotra Metzgera "Budowa PC" z
Helionu, niemal na pewno "Szeregowe interfejsy cyfrowe" z Helionu),
wreszcie jak ktos sie uprze, to znajdzie EIA/TIA RS232 rev. C lub D.
BTW: pamietam jeszcze date "uchwalenia": 1969 (lub 1968).

> W takim razie czym sie roznic specyfikacja tego co
> podalem we wczesniejszym
> poscie ot tego - a jezeli jestes taki dobry to powiedz co to
> jest.............
Nie jestem dobry, tyle akurat wiem.
Specyfikacji (pelnej) nie widzialem nigdy na oczy, nawet tej od COMa.
Ale nie przeszkadza mi to dostrzegac roznic - tak jak dostrzegam
roznice miedzy czterosuwem, a dwusuwem, choc nie jestem mechanikiem,
dostrzegam roznice miedzy 486 a Pentium, a specyfikacji nie
potrafilbym podac itd.

[...]
> Oczekuje wyczerpujacej odpowiedzi.
Niby dlaczego ?
Nie jest moim celem przekonywanie kogokolwiek na sile; wzialem glos w
dyskusji, jesli ktos nie chce go brac pod uwage - jego sprawa.

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_pbg.pl