Re: Modem Zoltrix FM-VSP336I

Autor: Marcin Skura (xxxmskura_at_friko2.onet.pl)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 00:35:59 MET DST

W dniu Sun, 19 Apr 1998 18:55:31 +0200, "Nomad" <neksus_at_polbox.com>
napisał:

>Mam taki problem.
>Po zainstalowaniu tego modemu, za każdym włączeniem komputera
>(tuż po wykazie dysków) pojawia mi się napis "Conflict I/O Ports: 2F8.
>F1 continue." Więc naciskam F1 aby kontynuować i ładuję Windę95.
>Oczywiście modem nie działa.
>Nigdzie w Windzie nie znalazłem choćby słówka
>że coś jest nie tak. Menadżer urządzeń pokazuje że modem istnieje. Także
>żaden program diagnostyczny nic nie wykazuje aby coś było nie w porządku.
>Wyczaiłem że po usunięciu portu COM2 i zainstalowaniu go od nowa (ale bez
> [...]

Po pierwsze modem fabrycznie jest ustawiny na com2 i irq 3 albo 4
(sprawdź, bo nie pamiętam irq), lepiej tego nie zmieniaj. W biosie
musisz zmienić com 2 na com 4 lub wyłączyć (tak samo jeśli to będzie
com3). Pod dosem ci wykrywa modem (na jakim porcie, może masz jakiś
dosowy program komunikacyjny?). W winach powinien pojawić się trzeci
com (panel sterowania/system/porty/). To połowa sukcesu, teraz dodaj
modem (wybierz driver z dyskietki firmowej i głowy)
Miałem podobny problem i wiem, że nie zawsze to działa. Swoją drogą
nie miałem karty która by się tudniej, oorniej i głupiej instalowała
od modemu Zoltrixa (nawet Gravis Max i PnP).
Poza tym modem jest OK.
A oto dane mojego Złoma:
Na karcie w lewym górnym rogó:
Zoltrix VoiceFax 336VSP
rev. 1.4
FM-9784

Chipset
ECV336ACF/SP
R6741-41
Rockwell 97'
9736 B36875-4

A takie raporty daje komenda ati=od 1 do 7, lub ati1 do ati7 (możesz
też zajrzeć do informacji oo modemie pod winami):
ati1 255
ati2 OK
ati3 V1.002J-V34_ACF_DP2 <-!!!
ati4
a007880284C6002F
bC60000000
r1005111151012004
r3000111170000000
ati5 022
ati6 RCV336DPF Rev 47BA <-!!!
ati7 000
ati=1 33600
uruchom jakikolwiek terminal i wpisz te komendy ati.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
X_Pisz do mnie na:____________________X
X_mskura_at_friko2.onet.pl MojUIN:4220477X
X_!!!czyli usun xxx przed adresem!!!__X
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX