Re: RS-232 i petla pradowa - napiecia

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 02:07:36 MET DST

Stanislaw Geppert < wrote:

> Petla jest pradowa, ale zeby sterowala RS-em, to musi na wyjsciu dawac
> sygnal napieciowy ;). Mnie interesuje, czy:
> 1) sygnaly dawane przez moje
> petle sa zgodne ze standardem,
> 2) jak zrobic petle, ktora na pewno bedzie
> zgodna ze standardem.
> BTW. Petla pradowa nie moze byc w standardzie RS-232, bo ten standard
> okresla sygnaly NAPIECIOWE.
Nieprawda.
RS232C, lub RS232D zawiera rowniez petle pradowe, a sam interfejs
moze pracowac synchronicznie.
Tyle ze zlacze COM w PCcie nie jest pelna implementacja RS232.
Pelna wykorzystuje 25 pinow (stad zlacze).
BTW: RS= Recomended Standard (jak widac nic o "szeregowosci" lacza).

Poza tym, nigdzie nie
> jest powiedziane, ze prad,
> jaki w niej plynie, to 4/20 mA; to jest standard przyjety w ukladach
> pomiarowych i sterujacych ;). Natomiast wiekszosc
> petli pradowych uzywanych
> do transmisji pomiedzy portami RS-232
W dalszym ciagu: portami COM (one zreszta tez sie jakos nazywaja)

> ma takie prady, jakie sobie wymysli ich producent.
I zwykle "wymysla" takie same - tak jak 5V dla ukladow scalonych,
220V dla zasilania w gniazdku...

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_pbg.pl