Re: Drukarka Kyocera FS 600

Autor: KM (uniform_at_pol.pl)
Data: Sat 18 Apr 1998 - 17:13:30 MET DST

Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
<35444519.8046192_at_news.icm.edu.pl>...
>Widziałem ją w działaniu raz. Podobała mi się, choc ten egzemplarz miał
wadę: podczas
>ruchu mechanizmu podawania kartek (znaczy od momentu pobrania kartki z
podajnika do
>momentu podania jej na "tacę") paskudnie piszczała. Brzmiało to jak
pocieranie gumy o
>szybę.

Używam drukarki Kyocera FS-600 już od kilku miesięcy. Mój egzemplarz na
szczęście wolny jest od opisanych wyżej mankamentów, ale ma inne. Po
pierwsze, szczególnie przy wydrukach z aplikacji wchodzących w skład pakietu
Office 97, nie zawsze na papierze otzymuję to, co pokazuje podgląd wydruku.
Na przykład zdarza się, że w dokumencie Worda o złożonym formatowaniu wers
jest minimalnie przesunięty w pionie. Powstaje uskok lini tekstu od pewnego
znaku. Inne zjawisko to brak polskich liter w dokumentach edytowanych przed
zainstalowaniem tej drukarki, mino, że żadne czcionki nie były usuwane z
systemu. Z tym ostatnim probemem poradziłem sobie w ten sposób: zmieniłem
czcionki w dokumencie na inne. Po zapisaniu go na dysku i otwarciu do edycji
wskazałem czcionki używane wcześniej. Polskie znaki pojawiły się.
Drukarka (a raczej jej sterownik) ma też problemy z niektórymi prostymi
operacjami graficznymi w Wordzie i Accesie: w pewnych okolicznościach
ignoruje kolejność warstw na rysunku tzn. który jego element na być
widoczny, a który zasłonięty. Nie mogłem też nakłonić jej do wydrukowania
komórek tabeli z tłem czarnym a literami białymi. Problem dotyczy to tylko
dokumentów utworzonych przed zainstalowaniem Kyocery (wcześniej miałem HP
DeskJet 870).
W raportach Access'a (nawet w zapisanych po instalacji drukarki) nie są
drukowane linie. Być może jest to konsekwencja jakiegoś ustawienia setup'u
Access'a, ale w podglądzie wydruku linie są.
Próbowałem eksperymentować z różnymi sterownikami do Kyocery ściągniętymi z
sieci. Najlepsze rezultaty osiągnąłem z wersją 3.76.

pozdrawiam
Krzysztof Mroziuk