Re: Skaner i rozpoznawanie textu - terra incognita

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_friko2.onet.pl)
Data: Sat 18 Apr 1998 - 14:30:42 MET DST

Razu pewnego a konkretnie Tue, 14 Apr 1998 14:17:27 GMT, "Donatelo"
<donatelo_at_friko.onet.pl> napisal(a):

>1.Czy rozpoznawanie textu przez skaner jest uwarunkowane parametrami
>technicznymi tego skanera, czy też może zależy to wyłącznie od stosowanego
>oprogramowania

Jedno i drugie, ale raczej to drugie. Z drukiem raczej bezbolesnie,
ale na porzadny OCR do pisma odrecznego przyjdzie nam jeszcze
poczekac. Niektore palmtopy jak Newton odczytuja "bazgroly", ale one
zbieraja informacje na biezaco, no i nie tylko ksztalt liter, ale tez
kierunek linii rysowanych "piorkiem", co znacznie upraszcza sprawe.
Pasywne rozpoznawanie tekstu pisanego recznie jest jeszcze w
powijakach.

>2.Czy są jakieś programy, które rozpoznają polski text drukowany
Recognita 3.2. Nic lepszego ne widzialem.

>3.Czy skanery płaskie A4 umożliwiają skanowanie obrazu o formacie większym
>niż A4
Watpie. Na pewno nie jest ich wiele. Jak A4 to A4.

>4.Jaki skaner kupić do skanowania textu (polskiego,francuskiego i
>niemieckiego) i zdjęć portretowych do 1500 zł

W tych granicach miesci sie HP Scanjet 5p (albo 5L, nie pamietam).
SCSI z wlasna kartka. Doooooobry! Szybki, dokladny, Recognita w
zestawie (nie wiem, czy nie okrojona - nie sprawdzalem...). Potrafi
dostosowac sie do mozliwosci Twojej drukarki, co owocuje naprawde,
pardon, wykurwistym skokiem jakosci wydrukow. Jesli tylko masz
mozliwosc - pobaw sie nim. Ja zrozumialem, na co idzie te dodatkowe 10
baniek w porownaniu z Primaxem cz Mustekiem: na Jakosc przez duze J.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

           mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA