Re: Jak chronic oczy?

Autor: Jacek Schneider (jasch_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 18 Apr 1998 - 14:53:03 MET DST

On Tue, 14 Apr 1998 12:00:34 +0200, "Harry" <misiektt_at_friko.onet.pl>
wrote:

>Witam.
>Pytanie dotyczy sprawienia sobie _szklanych_okularow,
>w moim przypadku jeszcze zerowek :-) ale jak dalej
>tak dlugo bede siedzial przy komputerze to kto wie...
>Mam wprawdzie na monitorze napisane Low radiation,
>ale dodatkowa warstwa szkla miedzy ekranem i okiem
>byc moze pozwoli mi dluzej cieszyc sie dobrym
>wzrokiem.

[...]

Napis Low Radiation lub MPRII sam w sobie nic nie daje

znam przyklady monitorow tego samego producenta, ktore
wszystkie maja (napis) MPRII natomiast roznia sie tym, kto
wydal certyfikat - niestety dopiero te drozsze maja MPRII
naprawde (ja to czuje po sobie)

widzialem wyniki testow przeprowadzonych w Niemczech
przez TUV na monitorach w sprzedazy - 80% z nich nie
spelnia norm MPRII pomimo stosownych nalepek i zapewnien
producentow, ktorzy tlumacza sie na ogol. ze nalepki dotycza
ich (zakladowych - wewnetrznych) norm ...

polecam dobre filtry np. Polaroid CP universal - nie tylko
oszczedzaja oczy, ale takze zmniejszaja ogolny wplyw na
organizm (tego specjalne okulary nie dadza) - dobrym
przykladem ich dzialania jest, to ze przy odlaczanym
uziemieniu, przy wlaczeniu lub wylaczeniu monitora taki filtr
porzadnie kopie gdy sie dotknie kabelka ...

odradzam tez z wlasnego doswiadczenia tanie atrapy
szklane z kabelkiem, ktore nie roznia sie niczym od szyby
okiennej i nic nie daja

wazna jest tez czestotliwosc odswiezania monitora,
i kontrast, ale o tym juz bylo w innych postach

na wszelki wypadek zaznacze, ze filtrami nie handluje, tylko
siedze przy komputerze ok. 8godz/dobe okragly tydzien

Jacek Schneider jasch_at_free.polbox.pl