Re: Zaklocenia podczas odtw. wavow

Autor: Adam Łuszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Fri 17 Apr 1998 - 17:08:00 MET DST

>Skad toto wziac ?

np.:
ftp://ftp.qudis.co.uk/UpLoad/magnaram.zip

>Mysle, ze tu akurat nie ma problemu. Testowalem te objawy na kompachz 32, 48
>i 64MB RAMu. Poza tym pykanie pojawia sie nawet przy samej
>minimalizacji lub maksymalizacji jakiegos programiku, nawet bardzo prostego
>typu Notepad.

A może po prostu masz jakiś konflikt przerywań między kartą muzyczną i
graficzną?
Niektóre starsze karty dźwiękowe nie wyświetlają swoich ustawień w
 /Panel sterowania/System/Menedżer urządzeń/
lecz w:
Panel sterowania/multimedia/zaawansowane/Urządzena audio/audio
Nawet jak jest konflikt urządzeń, to Windoza o tym nigdzie nie
wspomina. Wtedy trzeba niestety na piechotę porównać numery przerywań
i adresy portów w Menedżerze urządzeń i Mulitmediach. Jeżeli jakieś
sie pokrywają, to już wiemy w czym błąd.
Ale jak mówię, dotyczy to tylko tych starszych kart muzycznych (np.:
MediaMagic ISP-16) bez dedykowanych sterowników Win95.

>Niestety nie moge unikac tego formatu. Wynika to stad, ze odtwarzane
>plikimyzyczne nie zawieraja "muzyki" tylko czestotliwosciowe sygnaly
>sterujace
>o bardzo wysokim rezimie czasowym i tonowym.

No to wygląda, że jesteś skazany na WAV.

> Mozesz podpowiedziec ? Bawie sie troche Delphi i to czego nie moglem tam
>osiagnac to podwyzszenie priorytetu samego odtwarzania.

Niektóre programy mają możliwoąś ustawienia priorytetu odtwarzania
muzyki, ale efekt jest często bardzo mizerny, a nawet czasem działa to
odwrotnie.
Jeżeli byś pracował na Windows NT, to tam możesz ustawić sobie w
menedżerze zadań priorytet poszczególnych aplikacji. Może to by było
pewnym rozwiązaniem (nie sprawdzałem tego w przypadku odtwarzania
WAV-ów, ale np.: na programy obliczeniowe wpływa to bardzo pozytywnie)

Medical Academy Faculty of Pharmacy
        Adam Łuszczewski

e-mail: <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>
         PGP key available