Re: Parity error

Autor: Marek Guevara Braun (marek_at_atm.com.pl)
Data: Fri 17 Apr 1998 - 15:13:52 MET DST

Zbigniew Jatkowski wrote:

> Od jakiegos czasu ok. 3 razy dziennie lub czesciej system (Windows NT
> Server) informuje mnie uprzejmie niebieskim ekranikiem, ze wystapil
> blad parzystosci pamieci oraz ze dalej to on juz nie bedzie pracowal.

Sprawdz ustawienia kontroli parzystosci w BIOS-ie. Chipset HX
powinien miec trzy opcje: ECC, parity i disable - najlepiej
wylacz kontrole parzystosci problem z wykrywaniem bledu parzystosci
powinien zniknac.

Blad parzystosci moze byc oznaka, ze albo pamiec jest uszkodzona,
albo Twoje SIMM-y nie maja dodatkowego bitu parzystosci (tansze
SIMM-y tak maja).

BTW. Jezeli po wylaczeniu kontroli parzystosci odnotujesz
niespodziewane pady systemu, albo dziwne zachowanie aplikacji
- wymien pamiec.

Pozdrawiam,

Marek