Re: Kabel RS- pytania

Autor: Artur Kamiński (kompas_at_optimus.wroc.pl)
Data: Fri 17 Apr 1998 - 08:27:48 MET DST

>Wykonalem kabel (9 pin na 25) wg: Hardware Book (Joakima Ögrena)

>i niestety nie udalo mi sie uzyskac polaczenia dwoch komputerow
(chodzi
>glownie o gry np. Dark Omen , TOCA )-ustawienia RSow na obydwu
komputerach
>takie same (plyty Abit AX5 i PX5) .

>Czy moglby ktos podrzucic dzialajacy schemat kabla 9 na 25 i
ewentualnie
>jakies sugestie na co zwrocic uwage.

Jaki kabel - przejściówkę czy null modem?
Jeśli przejściówkę - to nie ma prawa działać - łączysz na dwóch
komputerach RX z RX i TX z TX itd. co nic nie daje.

Do łączenia dwóch komputerów potrzebny jest null modem, można go
zrobić w dwóch wersjach (AFAIR obie opisane w HwB) - z zapętlonymi na
wtyczce RTS-CTS, DSR-DTR (czyli kabel 3 żyłowy - masa, Tx i Rx) oraz
pełny ze wszystkimi liniami (oczywiście wszystko pozamieniane ze sobą
Tx-Rx, Rx-Tx itd) - wtedy przy dużych prędkościach transferu można
wykorzystać sprzętowe sterowanie przepływem RTS/CTS.

Artek

Pracownia Komputerowa KOMPAS
Wrocław
kompas_at_optimus.wroc.pl