Re: Kolor na ekranie a kolor na wydruku

Autor: Bart³omiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 17 Apr 1998 - 00:45:59 MET DST

Grzegorz Buczma napisa³(a) w wiadomo¶ci:
<6h4r67$2fs$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Co trzeba zrobic aby kolory ekranowe w Word 97 (i wogole w innych
>programach) odpowiada³y kolorom drukowanym? Czy to mozliwe?

Rozwi±zania:
1. Zanie¶æ do drukarni lub zak³adu poligraficznego ;-))
2. W Wordzie bardzo trudne :-(
3. W innych programach da siê skalibrowaæ drukarkê z kolorami, albo drukowaæ
w CMYK.
4. U¿ywaæ "czystych" kolorów ;-)

>Moja drukarka to HP DeskJet 870Cxi.

Twoja drukarka to drukarka CMYK (cztery kolory: Cyan, Magenta, Yellow,
blacK) a widziany przez ciebie kolor w Wordzie to RGB. Te "schematy kolorów"
nie "pokrywaj± siê" - st±d ró¿nice.
W programach daj±cych mo¿liwo¶æ konwersji na CMYK lub drukuj±cych w CMYK
(nie wiem jakich u¿ywasz programów, piszesz tylko o "wogóle innych"?)

>Dziekuje za wskazowki
>Grzesiek

Pozdrawiam

--