Re: Yamaha OPL3 SA Drivers

Autor: Dominik Jakub Dobruchowski (dobrysys_at_onet.pl)
Data: Fri 17 Apr 1998 - 00:20:26 MET DST

> instalowac pod dosem jakies oprogramowanie do plug'n'play a dopiero
> potem winde i pod nia sterowniki, czyli _jesli_ najpierw mialem kompa
> z w95 bez takiej karty to zeby winda ja zobaczyla musze zainstalowac
> p'n'p w dos, zainstalowac winde jeszcze raz i dopiero sterowniki ? Czy
> mozna to tez jakos prosciej ? Bez przeinstalowywania windy ?

Zawsze wylaczam w setup'ie komputera opcje Plug and Play OS installed
(oczywiście na disabled ew. no) gdyż wtedy BIOS płyty głównej zarządza
przerwaniami i karta jest inicjalizowana przed startem systemu (na award
ach pojawia się napis na przykład, że znaleziono takie i takie
urządzenia PnP). Nie trzeba wtedy instalować dodatkowego menadźera PnP
do CONFIG.SYS. Winda wtedy już nie głupieje i prawidłowo można
zainstalować karty, kontrolery. Sprawdzona metoda dla:
- Yamaha OPL3SA
- Aztech SG PnP III PnP
- Modem Request 33.6 internal
- Adaptec 2940
- łatwiej odpalić gravis'a classic'a pod Win95
- Opti 929/930/931

podejrzewam, że zrobi to dobrze także innym urządzeniom.

Dominik Jakub Dobruchowski