Re: SIMM i DIMM ?

Autor: Grzegorz Sterniczuk (grzegorz_at_webmedia.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 18:10:17 MET DST

On 16 Apr 1998 10:01:26 GMT, "A.Stankiewicz" <as4_at_gpu.srv.ualberta.ca>
wrote:
>W opisie mojej plyty stoi, ze mozna (jest zworka do regulacji napiecia
>zasilania),
>a mimo to fachowcy, ktorzy instalowali SDRAM nie chcieli zostawic starej
>pamieci
>FPM. Chcialbym zaryzykowac i ja wlozyc. Tylko mam watpliwosci czy taka kom-
>binacja nie spowolni systemu. Czy ktos ma jakies doswiadczenia?

No wiec nie wiem o co wam chodzi. Sam mam plyte HOT-555 (cholera wie co to
za producent) oparta na VX (Intel) i nigdzie w instrukcji nie wyczytalem aby
nie łączyć EDO i SDRAM. Kupiłem kilka dni temu 32MB SDRAM (10ns) a wcześniej
pośiadałem 2x8MB EDO (60ns). Pierwsze co zrobiłem (tak radził kumpel) to
potestowałem sobie całość na samym SDRAM'ie i szybkość rzeczywiście
zauważalnie wzrosła, następnie dowaliłem jeszcze te stare 2x8MB, szybkość
ciut spadła ale wszystko działa prawidłowo. Trzymam na razie to wszytstko
tylko dlatego ponieważ wole mieć 48MB niż troche szybsze 32MB, a za 2-3
tygodnie i tak kupuje następne 32MB SDRAM i wywalam te dwie ósemki.

--
Grzegorz Sterniczuk grzegorz_at_webmedia.pl