Re: Ratunku!!! Zly BIOS

Autor: Klaudiusz Kulik (kulikk_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 15:22:35 MET DST

On Thu, 16 Apr 1998 11:36:34 GMT, xxxmskura_at_friko2.onet.pl (Marcin
Skura) wrote:

[...]
>A teraz co się stało: flaszowanie przebiegło bez problemu (na wszelki
>wypadek zrobiłem dwie kopie old-biosa, w dwóch podejściach)
>Komp odpalił wyświetlił nowe niniepokojące txty (auto voltage
>selection, Initializing Card01 UM869 PnP I/O, Card2 Wavtable,
[...]
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~
Oto i przyczyna kłopotów. Sprawdź _bardzo_dokładnie_ rev. płyty i
dokładne oznaczenia. Często zdarza się, że producenci płyt stosują
różne układy I/O na płycie głównej nie zmieniając przy tym oznaczenia
rev. płyty. Zwykle zaznaczane jest to poprzez jawne podanie, który
układ I/O jest zastosowany. Może to być np. UMC, Winbond, NS, SMC itp.
Może to wyglądać tak:
XXXX rev.2.1 for UMxxxx IO chip
XXXX rev.2.1 for Wxxxx IO chip
XXXX rev.2.1 for SMCxxxx IO chip
etc.
(XXXX to oznaczenie płyty
xxxx to oznaczenie konkretnego typu układu IO)
Lekarstwem jest znalezienie i sciągnięcie biosa przeznaczonego
_dokładnie_ do tej wersji płyty i dokładnie z tym samym układem I/O.
Jeśli producent nic nie pisze o biosie do Twojej płyty to zapytać. Gdy
nie ma reakcji pozostaje powrócić do starej wersji i czekać, aż może
wyprodukują nowy.

>Przybyło pare ustawień w Biosie: supervizor pass, nowe urządzenia do
>bootowania (scasi, zipp, d:...), Floppy 3, obsługa USB, dyski twarde:
>LARge (może było?)

Na 95% było

[...]

Miłej zabawy,