Re: SIMM i DIMM ?

Autor: Krzysztof Szymański (chris_at_use.com.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 13:39:38 MET DST

Co za pieprzenie ze spaleniem plyty glownej!!!!!!!

DIMM tak jak SIMM nie jest rodzajem pamieci ale rodzajem modulu:
DIMM - dual in line memory module
SIMM - single in line memory module

Jezeli masz SIMM FPM lub EDO (oba przypadki 5V) i kupisz DIMM EDO lub FPM 5V
to komputer nie bedzie widzial roznicy w sposobie pracy pamieci jak i w
zasilaniu obu rodzajow modulu. W kazdym przypadku zakup DIMM-a jest
rownoznaczny z zakupem dwoch (2) SIMM-ow.

Jezeli masz juz SIMM (jw) i dokupisz DIMM SDRAM 3.3V (innych nie ma) to
popierwsze :musisz zwrocic uwage na zasilanie DIMM, po drugie nie
wykorzystasz w pełni pracy synchronicznej pamieci.
Mimo tego ze SDRAM ma czas dostepu 10ns lub 8ns, to wszystkie operacje na
pamieci beda przebiegaly w takt pracy SIMM - czyli: 60ns lub 70ns.

KaPeS

<6h38co$b4i$2_at_korweta.task.gda.pl>...