Re: SIMM i DIMM ?

Autor: Zbigniew Lukasiak (lukasiak_at_mikro.phys.uni.torun.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 10:54:15 MET DST

Marek i Agnieszka Lang (larek_at_kki.net.pl) wrote:
: > Do 16 MB ramu SIMM dokupiłem 32 DIMM, nie polecano mi tej kombinacji
: > niestety niewiem dlaczego,pecet wykrył nową pamięć i pracuje
: > bezproblemowo.Czy ktoś wie czym grozi takie połączenie tych pamieci ?
: Niektore plyty nie toleruja rownoczesnie SIMMow i DIMMow, jezeli twoja
: przy takiej kombinacji widzi cala pamiec to zapewne niczym.
Czesc
To, ze pamiec jest typu DIMM znaczy w praktyce tyle co powiedzenie
"czarne kostki przylutowane do plytki, ktora mozna wlozyc do odpowiednich
gniazd" - aby rozstrzygnac problem poruszony w pierwszym liscie trzeba:
1. dowiedziec sie jakiego typu pamiec DIMM posiadamy (np. SDRAM czy EDO)
2. przeczytac w instrukcji plyty czy mozna obsadzac jednoczesnie
   ____GNIAZDA_____ na SIMM i DIMM i ___JAKIEGO_TYPU_PAMIECI_MOZNA_RAZEM
   _UZYWAC___.
np. w mojej plycie SOYO 5B T5 wg instrukcji moge wlozyc pamiec SIMM
i DIMM pod warunkiem, ze obie sa typu EDO, natomiast wielkimi literami
wypisane jest ostrzezenie przed wlozeniem kombinacji np.
SIMM EDO + DIMM SDRAM - jest to spowodowane roznymi napieciami
zasilania (dla SDRAM jest zdaje sie nizsze i wynosi okolo 3,5V)
W kazdej instrukcji plyty sa tego typu informacje, wiec po prostu
ja przeczytaj !!!
Pozdrawiam
Zbigniew Lukasiak lukasiak_at_phys.uni.torun.pl