Re: Jak chronic oczy?

Autor: milosz danielewski (master_at_katowice.elbacsb.com.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 10:07:23 MET DST

On Tue, 14 Apr 1998 12:00:34 +0200, "Harry" <misiektt_at_friko.onet.pl>
wrote:

>Witam.
>Pytanie dotyczy sprawienia sobie _szklanych_okularow,
>w moim przypadku jeszcze zerowek :-) ale jak dalej
>tak dlugo bede siedzial przy komputerze to kto wie...
>Mam wprawdzie na monitorze napisane Low radiation,
>ale dodatkowa warstwa szkla miedzy ekranem i okiem
>byc moze pozwoli mi dluzej cieszyc sie dobrym
>wzrokiem.

 Mozna sobie zamowic szkla z powloka antyrefleksowa - ale jesli nie
jestes przyzwyczajony do noszenia okularow, to watpie czy wytrzymasz w
brylach na nosie. Od patrzenia w monitor wzrok sie za bardzo nie psuje
- nosze okulary i najbardziej mi sie pogorszylo od czytania po ciemku
i wykladow w slabo oswietlonej auli. Kluczem do komfortowej pracy jest
dobry monitor, duze czestotliwosci odswiezania, odpowiednio ustawiony
kontrast ( na maxa ) i jasnosc ( na 40% ). No i jasne litery na
ciemnym tle a nie na odwrot !

milosz danielewski

--
master_at_taboo.eu.org