Re: MIKROFON

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_polbox.com)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 22:16:49 MET DST

Domagalski napisał(a) w wiadomości: <6esaai$sta$1_at_helios.man.lublin.pl>...
>Prosze o udzielenie mi wyczerpujacych informacji-jaki mikrofon powinienem
>posiadac PCeta.Chcialbym znac zariwno dane techniczne jak i dokladne
>propozycje mikrofonow.chcialbym zeby to byl dobry sprzet,(kieronkowy)
(nieco
>lepszej klasy)
>Prosze odpowiedziec mi na konto nordek_at_kki.net.pl iformacjo.Z gory
>dzienkuje Maciej

Może jednak na grupę, bo propozycję mam raczej nietypową. Miałem ten sam
problem i przetestowałem conajmniej kilka mikrofonów sprzedawanych jako "do
komputera", od tanich po bardzo drogie (na szczęście wszystko było tylko
pożyczone). Podsumowanie jest bardzo krótkie - wszystkie były do d...
Konkretnie miały bardzo słabą czułość. Aby coś było słychać trzeba było je
trzymać przy nosie i mówić dosyć głośno (pozycja raczej mało wygodna, może
za wyjątkiem kompletu typu mikrofono-słuchawki). Problem rozwiązałem budując
sobie mikrofon samodzielnie. Dobrej klasy wkładkę mikrofonową, jeden
tranzystor i kilka innych drobiazgów dostać można w pierwszym lepszym
sklepie elektronicznym za 3 - 4 zł, a zmontowanie tego zajmuje co najwyżej 1
h. Jeśli komuś niezbyt idzie posługiwanie się lutownicą to z pewnością
znajdzie jakiegoś kumpla co odróżnia traktor od tranzystora i za jakieś
"małe jasne" to pozkłada. A efekty z pewnością będą niezłe (u mnie zbiera
czyściutko nawet co głośniejsze rozmowy w innym pokoju). Jeśli interesują
kogoś szczegóły (schemat, połączenia do karty itp.) to piszcie na priv.

pozdrawiam

Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_polbox.com