Word97/podpisy pod rysunkami

Autor: m227 (glebows_at_wipos.p.lodz.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 20:09:03 MET DST

Pomocy!

Już nie mogę wytrzymać z tym dziadem. (widać polskie znaki? - jesli nie to
poprawię (do oporu))

M$ Word97 PL.

Wstawiam rysunek (z corel draw 6.0 cdr), ok - jest, wstawiam do niego
podpis - robi mi go w ramce...
Ale nie chcę ramki... Więc naciskam (będąc na wszelki wypadek w tej ramce) -
Format/Styl/
Sprytnie jest już zaznaczone - "podpis pod obiektem". Dalej robię:
modyfikuj/format/obramowanie,
gdzie wyłączam obramowanie (tak mi się wydaje - ale raczej tak jest). Dalej
OK/zastosuj i co?
I dalej jest kure.... ramka... Aktywizując ramkę mogę użyć "formatuj ramkę"
i tu wyłączyć obramowanie i jest OK, ale wtedy muszę przy każdym rysunku tak
robić...

Jeżeli jestem w ramce 1 - podpisie do rysunku 1 (poprawionej przeze mnie
ręcznie - bez ramki) i włączam jak poprzednio format/styl/podpis pod
obiektem - zastosuj - to nie wstawia mi ramki (która jest rzeczywiście
wyłączona w formacie tego stylu) ale, gdy jestem w ramce 2 - podpisie do
rysunku 2 (który jest z obramowaniem - bo go nie zmieniałem ręcznie) i
zrobię ten sam trik - format/styl/podpis pod obiektem - zastosuj to, mimo że
w stylu brak jest ramki - word jej nie usuwa...
W przypływie determinacji zaznaczyłem również opcje "Automatycznie
modyfikuj" oraz "Dodaj do szablonu" z wiadomym skutkiem - nic.

Problem 2: do takiego podpisu nie mogę zrobić odsyłacza: Wstaw/Odsyłacz:
jeżeli zaznaczę w "Do:" rysunek, to okazuje się, że nie widzi żadnego
rysunku ku... .
Tam niby podpis pod obiektem (a nie rysunkiem) ale on obiekt trakuje jako
rysunek.

Problem 3: Fantazja zwana "autopodpis" (w opcji "podpis") nie działa (bo i
po co?) - jeżeli zaznaczę automatyczne wstawianie podpisu do "Rysunek Corel
DRAW 7.0", to nie pojawia mi się on, jednak jeżeli wstawię obiekt Corel
DRAW, to podpis się pojawi (i włączy się korel również - DDE/OLE itp).

Ha, w autopodpisie jest opcja Rysunek Corel DRAW 7.0 (nie ma 6.0). Ale
program nie potrafi wstawić z Wstaw/Rysunek/Z pliku - rysunku z 7.0, jedynie
z 6.0 (które w korelu tak muszę zapisywać)...
Jak widać Word (a może ja?) myli obiekt rysunek z rysunek... I nie wiem jak
temu zaradzić -
Nie mam w tej chwili czasu, aby uczyć się Word Perfecta, choć na pewno jest
on dużo lepszy... POmocY!

m227

P.S. Na ironię zdawałem egzamin państwowy, który dotyczył Word-a więc niby
się na nim znam. :)