Re: Jak chronic oczy?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 14 Apr 1998 - 22:10:21 MET DST

"Harry" <misiektt_at_friko.onet.pl> writes:

> Pytanie dotyczy sprawienia sobie _szklanych_okularow,
> w moim przypadku jeszcze zerowek :-) ale jak dalej
> tak dlugo bede siedzial przy komputerze to kto wie...
> Mam wprawdzie na monitorze napisane Low radiation,
> ale dodatkowa warstwa szkla miedzy ekranem i okiem
> byc moze pozwoli mi dluzej cieszyc sie dobrym
> wzrokiem.

Byc moze. Tak w ogole to uwazam, ze low czy high radiation nic
nie zmienia - po prostu w pewnym momencie przyszla moda
na low radiation i wszystkie monitory zrobily sie takie.

Niespecjalnie wierze takze w dodatkowe warstwy czegokolwiek przed
ekranem - uwazam, ze podstawa to monitor z dobrym kontrastem, jasnoscia
i ostroscia (zeby wzrok sie nie meczyl podczas odczytywania
slabo widocznych literek) - oraz takie oswietlenie pomieszczenia,
zeby w monitorze (albo tym bardziej w filtrze) nie odbijaly sie zadne
zrodla swiatla.

> Na razie nie odczuwam zadnych dolegliwosci, ale
> moja zona czasem skarzy sie na pieczenie oczu
> po powrocie z pracy (8 h przed ekranem z filtrem,
> ale nie wiem co to za badziewie :-((( )

Moze powinni jej kupic monitor z lepszym odswiezaniem (do ciaglej
pracy 56 czy 60 Hz na starym monitorze 14" sie zupelnie nie nadaje),
ew. zamontowac żaluzje/zaslony.

--
Krzysztof Halasa            Happy Easter!